Lizarra eta Iranzu DBHko 2. mailakoekin - IES Sancho III El Mayor Tafalla - Ikasnova
Lizarra eta Iranzu DBHko 2. mailakoekin - IES Sancho III El Mayor Tafalla
Lizarra eta Iranzu DBHko 2. mailakoekin
2024/12/09
Joan den abenduaren 5ean, DBHko 2. mailako ikasleek jarduera osagarri bat egin genuen Historiarekin.
Ikasgelan, lehen ebaluazioan, Erdi Aroa aztertzen aritu gara (jatorria, erlijioak, gizarte-taldeak, harreman feudalak eta Erdi Aroko artea); beraz, gogo handia genuen garai hartan are gehiago murgiltzeko zuzeneko bisita bat eginez.
Horretarako, Geografia eta Historia sailak irteera bat antolatu zuen Lizarrako Erdi Aroko hiria eta Irantzuko monasterioa bisitatzeko.
Jarduera zertan datzan jakin nahi duzue?
Lizarrara iritsi ginenean, Iñigo Arzoz gure irakasleak hartu gintuen eta ibilbidean zehar gidatu gintuen bere jakintza guztiarekin. Historia eta estella-irakaslea da eta nola frogatu zuen!
Modu dinamikoan ikasteko, irakasleek oharren koaderno bat eta Lizarrako turismo-liburuxka prestatu genituen, ikasleek geldialdi bakoitzean jarduera batzuk osa zitzaten. Donejakue Bidearekin, Erdi Aroko hiri baten defentsa-sistemarekin, Erdi Aroko artearekin (erromanikoa eta gotikoa), gutxiengo erlijiosoekin eta abarrekin lotutako gauza asko errepasatu, ikusi eta ikasi genituen.
Lizarrako alde zaharrean barrena ibili eta San Pedroko barnealdea bisitatu ondoren, autobusez joango gara Irantzuko monasteriorantz. Han, askaldegian bazkaldu eta energia berreskuratu genuen, atera zitzaigun egun onaz ere gozatuz.
Monasterioan, Aita Manolo genuen zain, eta hark bisita gidatu bat egin zigun konplexuko gela guztietatik, eta oso modu didaktikoan azaldu zigun nolakoa zen hango bizitza, nola aldatu ziren espazioak historian zehar, nola aldatu ziren espazio horien ezaugarri nagusiak, monasterioko bizitza, eta adeitasun handiz erantzun zien ikasleen bitxikeriei.
Irakasleen (Eider, Alfonso, Iñigo eta Judith) balantzea positiboa da, oro har ikasleek jarrera proaktiboa izan baitzuten jardueraren aurrean.
Hemen ikus ditzakezue irteerako argazkiak.